Dispozitivul functioneaza pe baza sistemului de operare BSD Unix si a fost construit direct in situl de foraj, fiind restrictionat la componentele ce au putut fi recuperate din rampele de reciclare existente in zona desertica din Regatul MAROC.
Functiile sistemului:
1. Achizitia, monitorizarea si avertizarea in timp real ai parametrilor urmatori:
- pozitia pedalei de acceleratie;
- sarcina instantanee;
- sarcina optima;
- sarcina calculata;
- coeficient frecari interne;
- RPM, arbore cotit;
- RPM, arbore cotit, valoare optima;
- numar total ore functionare;
- temperatura combustibil;
- temperatura bloc motor;
- consum instantaneu combustibil;
- temperatura ulei;
- presiune ulei;
- temperatura lichid racire;
- nivel lichid racire;
- presiune aer in galeria de admisie;
- tensiuni electrice de alimentare.
2. Afisarea parametrilor pe monitor multi-VFD rezistente la conditii dure/atmosfera viciata si vizibile de la distanta mare pe situl de foraj;
3. Calculul si afisarea parametrilor sub forma de grafic al evolutiei in timp;
4. Monitorizare/acces prin telefon 'smart' (Android, iPhone) de la distanta pentru personalul autorizat;
5. Generare automata de rapoarte Excel/ODT in formatul stabilit de client, orientat atat catre departamentul tehnic cat si catre compartimentul financiar-contabil sau catre directorul general.
Sistemul poate fi conectat cu orice tip de motor diesel cu computer de proces - cu un minim efort pentru migrarea catre specificatiile diverse ale diferitor fabricanti - in siturile de foraj petrolier sau in diverse alte santiere. Parametrii permit inginerului mecanic o vizualizare in detaliu a starii motorului diesel - atat in timp real cat si descrierea evolutiei din trecut pana la starea curenta. Astfel, diferite defecte pot fi diagnosticate si prevenite din timp - ceea ce in mod curent se realizeaza prin intermediul companiilor specializate cu echipament de diagnosticare extrem de scump si costuri consistente pentru companiile contractoare.
Cu alte cuvinte, acest sistem elimina furia de la nivelul de conducere cauzata de oprirea neasteptata a unui astfel de motor, in reparatie capitala, redus la functia de <<balast>> transportat odata cu mutarea sondei, aducand pierderi imense in timp si bani.
Datele si inregistrarile sunt elemente importante in relatiile contractuale intre Companie si contractori, atat la nivel de conducere cat si intre avocatii reprezentanti.
Sistemul genereaza jurnale ("log") atat grafice cat si numerice, conform specificatiilor si formatelor solicitate de Conducere.
La momentul implementarii prototipului a fost posibil pentru inceput inregistrarea ultimelor 48 de ore de activitate a motorului - datorita limitarilor componentelor electronice gasite in locatiile din zona. In momentul de fata sistemul este capabil sa inregistreze ultimii 4 ani de activitate.
Prezentarea sistemului
Montare in unitatea de presurizare hidraulica a motorului Top-Drive
Sistemul a fost dezvoltat la siturile de foraj din regatul Maroc
sub supravegherea personalului specializat al companiei XCD Drlilling Services Tg. Mures
Continut tablou electric: sursa alimentare, placa de baza monitorizare, unitate calcul numeric
Detaliu placa de baza: stabilizator, generator ceas, unitate procesare,
unitate comunicatie protocol USB, panou afisaj LCD cu sigla clientului
Grafic evolutie in timp: sarcina motor, Torsiune calculata,
Torsiune teoretica, frecari nominale ca procent din torsiune
Sistemul a fost dezvoltat la siturile de foraj din administrarea XCD Drlilling Services Tg. Mures