LABORATOR/PUNCT LUCRU/DEPOZIT BLACK JACK - BAICOI jud. PRAHOVA: +40 766 309663; +40 760 295128
SEDIU FOCSANI jud. VRANCEA: +40 766 309663; +40 744 600378
Cu peste 30 de ani de experienta in domeniu
REPREZENTANT UNIC PENTRU ROMANIA SI ESTUL EUROPEI AL COMPANIEI BLACK JACK TIRE SUPPLIES INC - USA.
Dreptul de exclusivitate pentru importul produselor Black Jack - USA IN ROMANIA SI EUROPA DE EST apartine SEPROM

 

            DIFERENŢELE CALITATIVE DINTRE ŞNURURILE

BLACK  JACK ŞI ALTE   TIPURI
1. Au în componenţă 12 fire din fibră de Kevlar - materialul component al vestelor anti-glonț, fiecare fir fiind impregnat din abundenta cu cauciuc crud ce se vulcanizează prin ardere sau la rece.   1. Au în componenţă 7 fire din bumbac, fiecare fir fiind impregnat cu o ceară lipicioasă care nu se vulcanizează nici la rece nici prin ardere.
2. Sunt de culoare neagră iar reparaţia rămâne neobservabilă.   2. Sunt de diferite culori iar reparaţia este evidentă.
3. NU sunt ambalate în ţiplă pentru a preveni o eventuală uscare a cauciucului crud nevulcanizat pentru că acest lucru nu este necesar. Sunt ambalate de catre producator in hartie cartonata. Modul de ambalare garantează produsul pentru o perioadă de 25 de ani, menându-şi aceleaşi proprietăţi şi calităţi elastice.   3. Sunt ambalate în ţiplă sau folie de plastic pentru a preveni uscarea straturilor de ceară, altfel în foarte scurt timp se întăresc şi devin casante. Garanţia acestor şnururi este foarte limitată, de 100 de mile sau aproximativ 160 km.
4. Fiecare plachetă cu câte 5 bucăţi este marcată cu denumirea şi sigla producătorului pentru ca acesta să poată fi contactat în cazul obiecţiilor.  

4. Majoritatea produselor nu sunt marcate. În concluzie:  nu există răspundere calitativă pentru produse.

5. Având 12 fire din fibră de Kevlar, şnurul este foarte elastic şi indiferent cât de complicată ar fi ruptura, ele se autodesfac şi astupă perfect gaura chiar dacă nu se aplică procedura de ardere. Elasticitatea şi flexibilitatea lor sunt garantate 25 de ani de la data fabricaţiei.   

 

5. Sunt formate din 7 fire, deci aceste fire vor fi groase şi rigide. Nu se autodesfac deci nu vor umple perfect gaura. Cu cât data lor de fabricaţie este mai veche cu atât ele vor fi mai uscate şi mai rigide. 

6. Se introduc într-o gaură necorectată. Este contraindicată corectarea găurii pentru că slăbeşte rezistenţa anvelopei, deci nu se recomandă folosirea de freze sau burghie pentru lărgit şi corectat gaura. 

 

6. Este necesară corectarea găurii cu freze sau burghie, altfel toată ceara se răzuie la introducerea şnurului. Prin corectare se taie cordul, lucru extrem de grav pentru că slăbeşte rezistenţa anvelopei şi în timp apare pericolul de explozie a roţii sub presiune. Corectarea găurilor din anvelope măreşte riscul de accidente rutiere prin explozia anvelopei.

7. Cordul se îndepărtează prin mişcările dispozitivului special prin introducerea lui în anvelopă şi înmişcarea acestuia în stânga, dreapta, faţă şi spate. După repararea defectului cu şnur, prin rulare cordul va reveni la poziţia anterioară intervenţiei şi va prinde şnurul ca într-un cleşte, dând un plus de siguranţă procesului de vulcanizare. 

 

7. Situaţie exact inversă: cordul tăiat măreşte riscul de accidente rutiere cauzate de explozia anvelopei pentru că astfel se slăbeşte structura de rezistenţă. Şnururile nu vor fi prinse între firele de cord ale anvelopei. La presiuni mari sau la apăsarea pedalei de frână ele vor fi aruncate afară. O nouă reparaţie va fi necesară.

8. La introducerea şnurului într-o gaură necorectată dar cu cordul îndepărtat ca la pct.7, cauciucul crud de pe şnur nu se răzuie nici la introducere nici la tragerea lui din interiorul anvelopei. Reparaţia este perfectă şi garantată datorită calităţii cauciucului crud din firele  de kevlar ale şnurului şi datorită păstrării structurii de rezistenţă a anvelopei.    

 

8. Introducerea şnurului în gaura necorectată duce la răzuirea straturilor de ceară şi la introducere şi la tragerea din interior. În anvelopă rămân fire răzuite de ceară care asigură o etanşare de moment. De cele mai multe ori firele din bumbac se rup, nu mai ajung să putrezească datorită umezelii. O nouă reparaţie va fi necesară, cu toate costurile de timp şi bani de rigoare.

9. Iarna şnurul se arde în mod obligatoriu după repararea găurii. Se aşază anvelopa cu focul în sus pentru ca în gaură să se scurgă tot cauciucul lichid. Surplusul de cauciuc lichid va stinge focul în foarte scurt timp.  

 

9. Arderea firelor nu este permisă. Dacă, pentru reclamă, şnururile se ard, ceara se topeşte şi ia foc. Din punct de vedere calitativ vulcanizarea este mult mai slabă. Apare pericolul ca focul să pătrundă în anvelopă prin aprinderea firelor de bumbac şi să se aprindă cordul din structura de rezistenţă. Evitaţi acest lucru neplăcut.

10. La introducerea şnurului se foloseşte un lubrifiant sub formă de alifie care reacţionează chimic cu cauciucul din şnur pentru ca acesta să se combine la nivel molecular cu cauciucul din anvelopă. Alifia are şi rol de a preveni ruperea acului din componenţa dispozitivului de introducere. Fibra de Kevlar întărește și garantează reparația. Pentru a citi despre celelalte avantaje, vezi tehnologia Black Jack.

 

10. Gaura fiind corectată, alifia nu mai este necesară. Se recurge la ungerea găurii cu cauciuc crud sau adeziv. Aceste improvizaţii nu previn expulzarea şnurului din anvelopă pentru că se ştie că nici un fel de adeziv nu poate lipi ceara. Firele din bumbac se rup datorită forţelor foarte mari ce sunt implicate în timpul rulării sau putrezesc la prima ploaie dacă maşina stă cuminte în parcare.

11. Repararea este garantată pe calea de rulare pe toată perioada de exploatare a anvelopei.

 

11. Repararea este garantată pe o perioadă foarte limitată: maxim 160 de km, până la pierderea calităţii straturilor de ceară, până la expulzarea şnurului din anvelopă, până la ruperea bumbacului sau putrezirea lui, depinde care din aceste fenomene se întâmplă prima oară.

verificarea calității

 

verificarea calității

12. Pentru simularea perturbaţiilor chimice întâlnite uneori la nivel de carosabil, şnurul este testat prin introducerea în benzină. Cauciucul crud nu se dizolvă, el rămâne intact. Din contra, benzina protejează şnurul. Structura de kevlar a şnurului precum şi procesul de reparare a anvelopei nu suferă schimbări.

 

12. Se introduce şnurul în benzină. În timp benzina dizolvă ceara. La fel ca în procesul de spălare a textilelor de vopseluri şi substanţe ceroase sau uleioase, firele din bumbac prin frecare între degete rămân curate.